strona internetowa


 

Strona internetowa dla małej firmy

 

W Polsce istnieje ponad 2 miliony firm, z czego większość to podmioty z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Na rynku lokalnym znajdziemy mnóstwo mikro przedsiębiorstw świadczących szeroki zakres usług, firm handlowych oraz produkcyjnych, których obszar działalności nie wykracza poza dzielnicę, dany rejon lub po prostu poza teren miasta. W związku z tym małe firmy nie mają potrzeby inwestowania dużych środków w reklamę z uwagi na niewielki zasięg, natomiast pewne podstawowe formy informowania o swojej działalności są jak najbardziej wskazane. Przede wszystkim najważniejsza jest strona internetowa.

W obecnych czasach wszystkiego szukamy w Google'ach, a więc jeśli nas tam nie ma to tracimy potencjalnie bardzo dużą liczbę klientów. Strona internetowa dla firmy działającej lokalnie daje podstawowe korzyści, takie jak:

  1. Obecność w internecie

  2. Zbiór najważniejszych informacji o firmie

  3. Zaprezentowanie produktu, usługi lub korzyści i zdobycie nowych klientów

  4. Dodatkowy kanał komunikacji

  5. Możliwa automatyzacja pewnych procesów

  6. Wyprzedzenie konkurencji

  7. Strona www na telefonie i tablecie

Obecność w internecie

 

Jest to chyba najważniejszy i zarazem najbardziej podstawowy atut posiadania własnej strony www. Jak często szukasz interesującej Cię usługi w twoim sąsiedztwie w internecie? Czasy książek telefonicznych chyba już bezpowrotnie minęły, również szukanie konkretnych usług w naszym mieście w gazetach powoli mija. Obecnie wszystkiego szukamy w internecie. Fryzjer, kosmetyczka, hydraulik, mechanik, złota rączka, ostrzenie noży, specjalistyczny sklep, weterynarz, pogotowie stomatologiczne, apteka całodobowa, meble na wymiar, pranie tapicerki, sprzedaż węgla, wynajem samochodu i wiele więcej. Jeśli miałbym szukać czegokolwiek z wyżej wymienionych rzeczy to posłużyłbym się z pewnością Google i wydałbym swoje pieniądze w jednej z odnalezionych przez wyszukiwarkę firm. Być może istnieje więcej przedsiębiorstw w mojej okolicy specjalizujących się w rozwiązaniu mojego problemu, jednak w chwili występowania danej potrzeby, szczególnie jeśli w grę wchodzi czas, te firmy dla mnie nie istnieją, bo nie mogę ich znaleźć w internecie. Bardzo proste.

Zbiór najważniejszych informacji o firmie

 

Strona internetowa naszej firmy to bardzo istotny zbiór najważniejszych informacji. Mapa z lokalizacją, dni i godziny otwarcia, numer telefonu – to wszystko co może być potrzebne klientowi aby do nas dotrzeć lub skontaktować się. Jeśli użytkownik strony znajdzie nas w internecie i zdobędzie informacje istotne z jego punktu widzenia, czyli gdzie jest firma, czy jest otwarte i czy mają w ofercie to czego aktualnie poszukuje, to już niewiele dzieli nas od tego aby zdobyć nowego klienta. Jeśli strona internetowa naszej firmy nie będzie zbyt rozbudowana to mimo wszystko warto zrobić wersje wizytówkową tylko po to, aby udostępnić potencjalnym klientom najważniejsze dla nich informacje lokalizacyjne i kontaktowe.

strony internetowe

wszystkie informacje w jednym miejscu

Zaprezentowanie produktu, usługi lub korzyści i zdobycie nowych klientów

 

Strona internetowa firmy to w przenośni "wirtualny słup ogłoszeniowy". Mamy możliwość umieszczenia treści sprzedażowych, zachęcających użytkowników strony do wybrania naszej firmy i naszych usług/produktów. Potencjalny klient, jeszcze przed przybyciem do nas fizycznie, może zostać przekonany do zakupu. Posłużyć możemy się tekstem, zdjęciami, grafiką, animacją czy video. Na stronie internetowej firmy rozpoczynamy proces zakupowy jeszcze zanim wejdziemy w bezpośrednią "konfrontacje" z klientem. Dlatego też strona www dla firmy pracuje nawet 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Mnóstwo możliwości aby zdobywać nowych klientów.

Dodatkowy kanał komunikacji

 

Strona internetowa daje możliwość umieszczenia formularza kontaktowego, chata lub wtyczki do Messengera. Pozwala to użytkownikom strony na bezpośredni kontakt z nami bez potrzeby żywej interakcji z drugim człowiekiem. Czasami jest to niezrozumiałe, aczkolwiek z psychologicznego punktu widzenia udostępnienie takiej możliwości jest dla wielu klientów kluczowe. Jeśli jest możliwość przed zakupem wymiany korespondencji z firmą to potencjalny klient może z tego chętnie skorzystać aby dowiedzieć się więcej o ofercie. Jeśli takiej opcji nie będzie, to wtedy taka osoba nie skorzysta z innego kanału komunikacji (telefon, wizyta osobista), tylko wybierze konkurencyjną firmę, gdzie będzie miał możliwość pisania wiadomości. Wynika to z faktu, że pewna grupa klientów jest zachowawcza jeśli chodzi o kontakty osobiste, po prostu nie czują się komfortowo dzwoniąc z zapytaniem o nasze usługi/produkty, a ma to tak znaczący wpływ, że są w stanie zrezygnować w ogóle z naszej firmy jeśli nie damy im możliwości korespondencji.

Możliwa automatyzacja pewnych procesów

 

Na stronie www można umieścić kalendarz z wydarzeniami, które bardzo często się zmieniają, aktualne menu dla lokali gastronomicznych o szybko zmieniającej się ofercie (dania dnia, menu sezonowe, itp.), system rezerwacji stolików, system umawiania wizyt z aktualnymi wolnymi terminami i wiele więcej. Znacznie ułatwia to potencjalnym klientom decyzje o wyborze danej firmy, gdyż nie musi kontaktować się bezpośrednio, tylko po to aby dowiedzieć się czy danego dnia będzie mógł skorzystać z usługi. Rozwiązania takie automatyzują przekazywanie istotnych dla klienta informacji, usprawniając proces obsługi i pomagając przekonać go do wyboru naszej firmy. Jeśli chodzisz do kina to czy robiłbyś to chętniej/częściej gdybyś każdorazowo musiał dzwonić lub stawić się osobiście aby zrobić rezerwację miejsca? Wielu klientów w obecnych czasach przestałoby chodzić do kina gdyby nie mogli rezerwować internetowo.

Wyprzedzenie konkurencji

 

wysoka pozycja na mapie i w wyszukiwarce

 

Posiadanie strony internetowej to jedna rzecz. Posiadanie nowoczesnej i zoptymalizowanej pod kątem pozycjonowania strony www to zupełnie inna sprawa. Jeśli chcemy skutecznie pozyskiwać klientów i korzystać z wszystkich atutów strony internetowej naszej firmy to musimy na wybrane słowa kluczowe być możliwie najwyżej w wyszukiwarce Google. W działaniach lokalnych ma to szczególne znaczenie, dlatego że szukając konkretnej usługi lub produktów, zoptymalizowana i wypozycjonowana strona internetowa pojawi się w wynikach wyszukiwania, a dobrze skonfigurowana wizytówka Google dodatkowo pokaże naszą firmę na mapach, które dopasują nas po lokalizacji. Jest to drogą, którą podążać powinna każda firma w obecnych czasach – bycie możliwie najwyżej w wyszukiwarce.

Strona internetowa na telefonie i tablecie

 

Obecnie ponad 60% ruchu w internecie odbywa się na smartfonach i tabletach. O ile jeszcze kilka lat temu nie było to dla niektórych do pomyślenia, teraz telefon to urządzenie, które służy przy okazji do dzwonienia. Spełnia natomiast wiele innych funkcji, z których dla naszej firmy najistotniejsza jest możliwość przeglądania internetu. Tak jak na komputerze potencjalni klienci szukają firm korzystając z przeglądarki w telefonie lub na tablecie, a więc jeśli nasza strona internetowa ma wersje dopasowującą się do różnych ekranów (responsywna strona internetowa) to jesteśmy na wygranej pozycji, bo nie dość że zostaniemy odnalezieni w wersji mobilnej, to również potencjalny klient otrzyma pełnowartościową treść i informacje, tak jakby przeglądał stronę www na komputerze. Brak strony responsywnej odstrasza, bo wszystko się rozjeżdża, uciążliwe jest powiększanie i przewijanie, a w wielu przypadkach nie da się jej po prostu otworzyć. W obecnych czasach wersja responsywna strony internetowej naszej firmy to klucz do sukcesu w zdobywaniu nowych klientów.

strony internetowe

Wszystkie te korzyści dostępne są dla każdej firmy, niezależnie czy jest mikro, mała czy średnia. Odpowiednio skrojona na miarę danego przedsiębiorstwa strona internetowa daje niemożliwe do zlekceważenia korzyści. Po prostu mała firma nie powinna pozwolić sobie na brak nowoczesnej, zoptymalizowanej pod przeglądarki i dostosowanej do telefonów strony internetowej. Należy pamiętać że potencjalny klient znajdzie tam wszystkie istotne informacje, a strona pracować będzie dla nas 24/7. Warto pokazać się z lepszej strony!

 

Zamów już dziś swoją responsywną, zoptymalizowaną stronę www dla Twojej firmy!

 

Top