Strona internetowa dla salonu kosmetycznego

 

Salony kosmetyczne z reguły działają bardzo lokalnie i na zasadzie lojalności. W każdym mieście punktów oferujących usługi kosmetyczne znajdziemy bardzo dużo. Klienci/klientki zwykle trafiają do salonu raz (np. po lokalizacji) i jeśli wszystko gra to zostają na dłużej. W szczególnych przypadkach klient jest gotowy dojeżdżać kilka kilometrów po specjalną usługę, której nie ma nikt inny lub po prostu z uwagi na sympatię do pracowników/właściciela, fajnego klimatu, dobrych cen, itp. Niezależnie od tego w jaką klientelę celujemy powinniśmy wziąć pod uwagę stworzenie strony internetowej.


Strona internetowa w wynikach wyszukiwania

 

Zakładając, że większość klientów pochodzi z najbliższego otoczenia naszego salonu, odpowiednio przygotowana i zoptymalizowana strona internetowa w połączeniu z wizytówką na mapach google daję nam przewagę. Po wpisaniu w wyszukiwarkę słów typu "salon kosmetyczny", "zabiegi na twarz", "manicure", "pedicure" +nazwa miasta nasz salon po pewnym czasie od zaprojektowania strony www powinien wyskoczyć w pierwszych wynikach wyszukiwania i na mapach google. Trafiamy bezpośrednio do zainteresowanego usługami klienta, który wchodzi na naszą stronę internetową.


Co dalej?

 

Jak pozyskaliśmy już ruch na stronie www potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami to w dalszej kolejności musimy ich przekonać do oferty. Przyjazny interfejs, czytelność, intuicyjność i rozplanowanie strony internetowej to podstawa. Poza odpowiednim projektem graficznym przydadzą się również zdjęcia samego salonu, personelu, z zabiegów, efektów – wszystko to, co wzbudza zaufanie. Dodatkowym atutem będzie również jasny cennik, tak aby klient wiedział za co ile musi zapłacić. Jeśli mamy w ofercie unikalny zabieg to warto również podkreślić to od razu na początku strony. Stanowić to będzie nie tylko ciekawostkę, ale jednocześnie pozwoli zdobyć klientów niszowych, szukających tego konkretnego zabiegu. Opis usług również może okazać się pomocny. Należy pamiętać, że klienci nie zawsze muszą wiedzieć na czym polega dany zabieg, jakkolwiek nie wydawałoby się nam to oczywiste. No i dodatkowy tekst na stronie (opis) to plus przy pozycjonowaniu. Jeszcze tylko dane kontaktowe, godziny otwarcia, mapka, widoczny telefon lub mail i strona internetowa dla salonu kosmetycznego gotowa.


Dodatkowe funkcjonalności na stronie www

 

Ciekawym wyróżnikiem strony internetowej w porównaniu do konkurencji mogą być dodatkowe funkcjonalności. Jedną z takich jest system rezerwacji internetowej, taki jak np. Booksy. Wgrywamy na stronie internetowej wtyczkę, umieszczamy tam wszystkie nasze zabiegi łącznie z cenami i gotowe. Klienci mają możliwość z poziomu strony rezerwować wizyty, my nie tracimy czasu na odbieranie telefonów lub maili, wszystko jest zautomatyzowane. Wiadomo, że nie da się w pełni uniknąć rezerwacji telefonicznych, natomiast posiadając Booksy zmniejszenie zapytań np. o połowę znacznie ułatwi pracę i zredukuje czas poświęcony na obsługę.

Kolejną funkcjonalnością są różnego rodzaju dodatki przyspieszające komunikację typu messenger chat, livechat lub callpage. Dajemy klientom dodatkowe narzędzie komunikacyjne, przez co również zoptymalizujemy czas potrzebny na obsługę.

Strona internetowa dla salonu kosmetycznego w mojej ocenie to jest podstawa działalności, jeśli chcemy uzyskiwać realne korzyści biznesowe. Lojalność klientów w obecnych czasach jest dużo mniejsza niż kiedyś. Teraz wystarczy jak konkurencja obniży cenę o kilka procent i zaproponuje dodatkowe benefity aby klient, który przychodzi do nas 3 lata z dnia na dzień przeszedł do konkurencji. Warto zatem ciągle pozyskiwać nowych klientów i być widocznym w internecie za sprawą własnej strony www.

 

Prosta strona internetowa dla małej firmy już od 899 zł netto. Skontaktuj się z nami!

Top